اخبار

هفته سلامت زنان ایرانی گرامی باد

هفته سلامت زنان ایرانی گرامی باد

زنان به عنوان پایه های اصلی خانواده و محور اساسی  سلامت، رشد، پویایی و اعتلای  خانواده و جامعه هستند از این رو لازم است نگاه ویژه ای به سلامت این قشر داشته باشیم، البته به تعریف سازمان جهانی بهداشت «سلامت» به معنی برخورداری از رفاه کامل جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است.  به دلیل  نقش  حساس «زن» و موقعیت  و جایگاه بسیار با اهمیت او در سلامت و سازندگی  خانواده و  جامعه،  مراقبت و توجه به نیازهای جسمی،  روانی،  اجتماعی و عاطفی و معنوی او نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و دقت بیشتری را می طلبد.

از آنجا که زنان شاغل در سنگر خانواده نیز باید  تمام و کمال به وظایف  خود بپردازند  و مانند زنان  خانه دار به تمام مسئولیت های یک کدبانو عمل کنند و با مخاطرات  شغلی نیز در محیط  کار رو به رو  می شوند،   همچنین شرایط  روحی روانی آنها با مردان متفاوت است بیشتر دچار فرسودگی شغلی می شوند و اثرات مخرب آن را تجربه می کنند. مخاطرات شغلی یکی از مهمترین عواملی است که در حیطه سلامتی خانمهای شاغل باید به آن توجه  شود. فرسودگی  شغلی اثرات مخربی بر  بهداشت و سلامت روان  خانمهای  شاغل  بر جای   گذاشته و موجب می شود مشکلات  جسمی نیز در آنان افزایش یابدبهترین راهکار به حداقل رساندن مشکلات شغلی خانمها در محیط کار آنان است .

زن محور تغذیه خانواده است به طور خلاصه زن از دو دیدگاه متفاوت در خصوص غذا و تغذیه باید مورد توجه قرار گیرد. اول تغذیه او و اهمیت تغذیه مناسب در دوران متفاوت که ناشی از تفاوتهای بیولوژیک شامل، بلوغ، بارداری، شیردهی و یائسگی است باید درک شود و حمایتهای لازم را برای سلامت و توانمندی خود دریافت کند، از طرف دیگر زن به عنوان کلیدی ترین فرد در تغذیه افراد خانواده نقشی ویژه در سلامت خود و همسر و فرزندان دارد.

 

۲۹ مهر ۱۳۹۷ ۰۹:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید