اخبار

همایش استانی پیشگیری از حوادث ترافیکی در ایام اربعین حسینی

همایش استانی پیشگیری از حوادث ترافیکی در ایام اربعین حسینی
 
همایش استانی پیشگیری از حوادث ترافیکی با توجه به تردد زائرین و بازگشایی مرز خسروی با حضور معاون بهداشتی دانشگاه ، رییس پلیس راه های استان ،رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای ،رییس اورژانس پیش بیمارستانی ،فرماندار و رییس شیکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه در این شبکه برگزار شد.
 
معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه تلفات جاده ای در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است گفت:عوامل متعددی از جمله فرسوده شدن اتومبیل ها، غیر ایمن بودن جادها، استفاده از داروهای روان گردان و ... در بروز حوادث جاده ای دخیل است.
 
دکتر شکیبا افزود:با توجه به اینکه حدود ۵%  تولید ناخالص ملی صرف حوادث و تلفات جاده ای شده و بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان برای کشور هزینه داشته است، برنامه ریزی در جهت پیشگیری ازحوادث ترافیکی بسیار ضروری به نظر می رسد.
 
همچنین علیرضا حیدری؛ فرماندار شهرستان صحنه گفت: ایجاد جامعه ایمن و لزوم همکاری بین بخشی در جهت ایجاد ایمنی در حوزه های مختلف جامعه از جمله حوزه جاده ها و ترافیک ضروری است.
 
وی افزود: برقراری این مهم مستلزم تامل و اندیشه و ارتقاء فرهنگ عمومی و آموزش اقشار مختلف جامعه است.
 
سرهنگ حیدری؛ رییس پلیس راه های استان با بیان اینکه مسیرهای عبور زائرین در ایام اربعین توسط پلیس مراقبت و کنترل می شود گفت: تعداد تلفات سال های اخیر را می توان به عواملی همچون وجود جاذبه های طبیعی استان، سفرهای درمانی از استان های مجاور به استان کرمانشاه، تردد جهت ورود و خروج کالا به کشور و ورود تانکرهای حمل سوخت از کشور عراق به استان نسبت داد.
 
وی افزود:با توجه به فرارسیدن ایام اربعین حسینی این ترددها افزایش یافته و نیازمند توجه جدی تمامی دستگاه های ذیربط و تشکیل مداوم کمیسیون ایمنی راه ها در استانداری است.
 
 در ادامه مهندس کرمی؛ رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز بیان کرد:راهداری و حمل و نقل جاده ای نیازمند برنامه ریزی های دراز مدت، تامین اعتبارات و همکاری بین بخشی است و ۳۲ ارگان متولی ترافیک جاده ای است، بدیهی است که اگر یک ارگان در انجام وظیفه خود کوتاهی کند این زنجیره قطع خواهد شد.
 
وی افزود:فرهنگ سازی جاده ای مستلزم فراهم نمودن زیرساخت های لازم و هماهنگی سیستم های نظارتی، اطلاعاتی، خدماتی است.
 
همچنیندکتر مدرسی؛ رییس‌ اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه با بیان اینکه در راهپیمایی اربعین حسینی اقدامات و برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است اهم آنها را به شرح ذیل اعلام کرد:
 
✔️درنظر گرفتن ۲۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان های استان جهت پذیرش مصدومین و بیماران 
 
✔️ افزودن یک بالگرد به اورژانس هوایی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان قصر شیرین
 
✔️استقرار و برپایی دو بیمارستان صحرایی در مرز خسروی
 
✔️اسقرار ۲۰ دستگاه آمبولانس در پایانه خسروی
 
✔️استقرار پزشکان و پرستاران در پایانه خسروی و پس از آن
۸ مهر ۱۳۹۸ ۰۸:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید