اخبار

انجام 3800 ماموریت "اورژانسی" در اربعین کرمانشاه/ مشکلات "قلبی" در صدر ماموریت‌ها

انجام 3800 ماموریت "اورژانسی" در اربعین کرمانشاه/ مشکلات "قلبی" در صدر ماموریت‌ها


دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان کرمانشاه از انجام بیش از 3800 ماموریت اورژانسی در طرح اربعین امسال استان خبر داد.

دکتر صائب مدرسی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در تشریح خدمات رسانی به زوار اربعین، با اشاره به شروع خدمات رسانی رسمی به زوار از 13 مهرماه، گفت: ماموریت‌های کمیته بهداشت و درمان در بخش‌های مختلف پیگیری می‌شود.

وی افزود: یکی از بخش های مهم در این زمینه بخش خدمات اورژانسی است که در همین راستا 83 ایستگاه ثابت و سیار در مسیر تردد زوار مستقر شده است.

دکتر مدرسی با اشاره به بکارگیری حدود 100 دستگاه آمبولانس و هفت دستگاه اتوبوس آمبولانس در این مسیر، گفت: طی روزهای آینده و با توجه به شروع موج بازگشت، تعداد آمبولانس‌ها با استفاده از ظرفیت دیگر استان‌ها افزایش داده خواهد شد.

وی از انجام 3843 مورد ماموریت اورژانسی در طرح اربعین امسال خبر داد و افزود: از این تعداد حدود 3400 نفر در محل درمان شده و 392 نفر نیز به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.

به گفته دکتر مدرسی بیشترین ماموریت‌های اورژانسی طی این مدت مربوط به بیماران قلبی و عروقی بوده و رسیدگی به بیماران تنفسی و مصدومان حوادث ترافیکی در رتبه‌های بعدی ماموریت‌های اورژانس قرار داشته است.

انهدام 836 کیلوگر انواع موادغذایی فاسد

دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان کرمانشاه در ادامه در تشریح خدمات رسانی حوزه بهداشت اربعین از بکارگیری 70 بازرس بهداشت محیط در قالب 28 تیم گشتی خبر داد و افزود: این تیم‌ها از مدت‌ها پیش از شروع اربعین کار بازرسی و نظارت بر اماکن را شروع کرده‌اند و تاکنون حدود 2233 مورد بازرسی از اماکن عمومی در راستای اجرای طرح بهداشتی اربعین داشته‌اند.

وی افزود: همچنین این بازرسان 930 مورد آموزش به خادمین و 3226 مورد آموزش به زائرین را در کارنامه عملکرد خود دارند.

به گفته مدرسی طی این مدت حدود 836 کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد نیز توسط این بازرسان کشف و منهدم شده است.

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به فعالیت کارشناسان بخش بیماریهای واگیر در مرز خسروی، گفت: تاکنون 257 زائر در این زمینه شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند که از این تعداد 57 نفر دچار مسمومیت غذایی شده‌اند.
۲۱ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید