اخبار

اهمیت ورزش های پس از زایمان

اهمیت ورزش های پس از زایمان

 

اکرم روستایی شیردل کارشناس سلامت مادران معاونت بهداشتی درباره اهمیت ورزش پس از زایمان  عنوان کرد: زنان با ورزش کردن و انجام فعالیت فیزیکی مناسب می‌توانند بدن خود را به حالت قبل از زایمان برگردانند، ورزش کردن، دویدن و انجام تمرین‌های قدرتی هنگام بارداری و پس از زایمان وقتی در تقویت عضلات کف لگن موثر هستند، که با الگوی صحیح انجام شوند. در طول روز حداقل باید ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کرد البته نیازی نیست که این زمان پشت سر هم باشد بلکه می‌توان آن را در طول ۲۴ ساعت شبانه روز تقسیم کرد، تمرین ها به مادر کمک می کند تا به خستگی و دردهای این دوران غلبه کرده و احساس بهتری در خود ایجاد نماید.

او بیان کرد: ورزش پس از زایمان علاوه بر اینکه اثر‌های مفید اسکلتی و عضلانی دارد، از نظر روحی، روانی و اجتماعی هم سودمند است. فعالیت های ورزشی در دوران بعد از زایمان باعث کاهش وزن و اندازه دور کمر زنان و همچنین باعث افزایش قدرت عضلات شکم و انعطاف پذیری عضلات پشت ران و کمر می شود، کارشناس مسئول سلامت مادران در ادامه افزود: بعداز زایمان تا 6 هفته موارد زیر نباید انجام شود:

1-ایستادن طولانی مدت

2-حمل اشیاء سنگین

3- دویدن و پریدن

4-انجام ورزش های سنگین

ایشان در ادامه افزودند:لازم است، تقویت عضلات کف لگن بعد از زایمان ادامه یابد. جریان خون در اندام های تحتانی باید بهبود یابد. عضلات مچ پا را منقبض و منبسط کند. انگشتان پا حرکت داده به سمت خود کشیده شود و پاها را ماساژ دهد. 

۲۶ آذر ۱۳۹۸ ۱۴:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید