مقالات

پنج مهارت کلیدی یک کارشناس منابع انسانی را بشناسید

 ۱۳۹۷/۱۲/۱۸

                                                      

معمولاً به مدیریت تمامی جوانب استخدامی، از استخدام کارمندان تا مدیریت روند اخراج یا بازنشستگی آن‌ها، منابع انسانی گفته می‌شود. هر واحد منابع انسانی نیازمند حداقل یک مدیر منابع انسانی، کارشناس منابع انسانی، کارشناس آموزش و کارشناس استخدام است.

در ادامه این مقاله پنج مهارت کلیدی یک کارشناس منابع انسانی را نام می‌بریم. با کسب این مهارت‌ها و تاکید بر آن‌ها در رزومه و مصاحبه‌های شغلی شانس خود را برای کسب یک موقعیت شغلی افزایش دهید.

چگونه از فهرست مهارت‌های کلیدی کارشناس منابع انسانی استفاده کنیم؟

شما می‌توانید از فهرست مهارت‌ها در زمان جستجوی شغل استفاده کنید. در اولین قدم، از این کلمات و عبارات در رزومه خود استفاده کنید. همچنین، بهتر است که در توضیحات سوابق کاری خود از برخی از این کلمات کلیدی استفاده کنید.

در دومین مرحله می‌توانید از این کلمات در نامه پوششی (Cover Letter) خود استفاده کنید. در متن نامه خود می‌توانید به یک یا دو تا از مهارت‌های موجود در فهرست اشاره کنید، و برای هر یک مثال یا تجربه‌ای را نام ببرید.

در آخر شما قادر هستید در مصاحبه خود به برخی از این مهارت‌ها اشاره کنید. دقت کنید تنها نام بردن این مهارت‌ها کافی نیست و باید تجربه خود را با ذکر یک مثال بیان کنید.

مطمئناً هر شغلی به مهارت‌ها و تجارب خاص خود نیاز دارد. بنابراین شرح وظایف و مهارت‌های مورد نیاز در آگهی شغلی را با دقت بخوانید.

پنج مهارت کلیدی یک کارشناس منابع انسانی

در ادامه پنج مهارت کلیدی یک کارشناس منابع انسانی را برایتان نام می‌بریم:

ارتباطات قوی

برقراری ارتباط یکی از مهارت‌های مهم برای یک کارشناس منابع انسانی است. یک کارشناس منابع انسانی باید بتواند با تمام اعضای یک سازمان (از همکاران جدیدالورود تا مدیر عامل) به خوبی ارتباط برقرار کنند. داشتن مهارت‌های ارتباطی قوی به کارشناسان منابع انسانی کمک می‌کند تا در انجام مصاحبه‌ها و ارائه پرزنتیشن به خوبی عمل کنند.

توانایی حل اختلاف

یکی از وظایف کارشناسان منابع انسانی کمک به حل اختلافات در محیط کاری است. این اختلاف می‌تواند بین دو همکار یا بین یکی از مدیران و یکی از کارمندان رخ بدهد. در چنین شرایطی، کارشناسان منابع انسانی با اتکا به مهارت مذاکره خود سعی در رفع مشکل موجود خواهند کرد. آن‌ها باید صحبت‌های طرفین را گوش کرده و اختلاف به وجود آمده را محترمانه مدیریت کنند.

تصمیم‌گیری

کارشناسان منابع انسانی نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های یک کسب و کار دارند. از استخدام کارکنان گرفته تا حل اختلاف بین کارکنان یک شرکت از وظایف کارشناسان منابع انسانی است. بنابراین، کارشناسان منابع انسانی باید از تفکر انتقادی برخوردار باشند تا بتوانند با بررسی تمام جوانب یک مسئله، درست‌ترین تصمیم را اتخاذ کنند.

اخلاق‌گرایی

کارشناسان منابع انسانی به حجم زیادی از اطلاعات مهم یک سازمان و کارکنانش دسترسی دارند. به همین دلیل باید افرادی رازدار باشند و تنها در زمان مناسب، برخی از این اطلاعات را با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین، کارشناسان منابع انسانی باید مطمئن شوند که کارکنان و کارفرمایان، قوانین مجموعه را رعایت می‌کنند.

نظم و سازماندهی

کارکنان بخش منابع انسانی با اسناد و مدارک زیادی سر و کار دارند و باید تغییرات این اسناد را پیوسته دنبال کنند. به همین خاطر این اطلاعات باید به صورت منظم نگهداری شوند تا همیشه در دسترس باشند. به علاوه، کارشناسان منابع انسانی در طول هفته جلسات متعددی با مدیران، کارکنان و کارجویان برگزار می‌کنند؛ بنابراین باید برنامه هفتگی منظم و دقیقی داشته باشند.

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.